Tuesday, October 6, 2009

Buang Tabiat??

aku ingin senyum
aku ingin ketawa
seikhlasnya dan betul betul lahir dari jiwa ini
tetapi apa yang aku rasakan
hanya luaran sahaja
tapi itu pun sudah cukup untuk aku
cukup untuk menunjukkan diri aku
dimana semuanya??
aku rasa semakin jauh
tetapi bukan dengan DIA
aku rasa berseorangan
ttpi DIA ada
bersama dgn ku
hati ini sebak
ttp tidak mau menangis
sebab aku gadis kuat
ketawa bersama teman2
berada di sisi kpd yg memerlukan
jiwa ku rasakan kosong
tiada nafsu terhadap apa2 pun
hanya turutkan apa yang berlaku disepanjang hari
seprti hamba
ketawa,menjerit bagai org gila,berjaln,berlari,
cuaca bertukar tukar,liuk lenggok bdn mengikut rentak,
mkn & minum,berkata kata..
aku hnya turutkan
dgn bukan sepenuhnya lahir dari hati
aku tidak jumpa sebab musababnya
jiwa ku kosong
dan juga otak ku kosong
utk berfikir sebabnya
hnya menunggu hari esok & seterusnya
warna warni kehidupan semakin sirna
aku ingin kn nye kembali
utk membuat aku sentiasa tersenyum
lahir dari hati
bantu aku
wahai Tuhan..
p/s:kalian,aku ttp ikhlas..mmg apa yg aku rasakan skrg nie,terasa cam buang tebiat je.uhu

No comments: